Opera Mini pojavila se na App Storeu

Danas, u normalnom dnevnom ritmu, palim NetNewsWire da pogledam što novoga ima. I tako, idem polako, skeniram naslove da odlučim što je vrijedno čitanja, kad mi upadne u oči naslov koji je izgledao nekako ovako: “Opera Mini for iPhone approved”. Gledam i ne vjerujem. Pregledavam članak i nakon što sam ga pročitao pritišćem Home button i izlazim iz NetNewsWirea. Trk na App Store. U App Storeu pronađem Operu i downloadam je. Nadam se da je bolji od Safarija.

I onda…

I onda je pokrećem. Dočeka me sučelje, pomalo čudno, nimalo nalik na klasične iPhone aplikacije. Preda mnom na ekranu stoji poznati Speed Dial. My Opera, Net.hr, Večernji.hr, Facebook i Index već su postavljeni. Klikam na Večernji.hr i iznenađujem se brzinom učitanog. Na 3G mreži skoro pa trenutno učitavanje. Reakcija – super.

I pojavi se potreba za scrollom…

Uh, razočaranje veliko – takav scroll kakav ima Opera Mini nije primjeren za iPhone – animacija nije glatka, pomalo je statična i nema onog bumpa kada dođete do vrha ili dna. Idemo isprobati zumiranje. Nakon poznatog pinch to zoom pokreta – opet razočaranje. Animacija ne prati brzinu, bila mi je prva misao, drugi put kad sam isprobao skužio sam da taj pokret samo prebacuje u zoom način rada – bez međuveličina. Niti #epicfail ne može opisati taj osjećaj…

Tehnička izvedba

Tehnička izvedba Opere Mini nije mi baš jasna – ne koriste niti jednu klasičnu iPhone kontrolu niti ijedan klasični iPhone UI element, uključujući i Copy/Paste metode.

Zašto je to tako? Stvarno ne znam – možda žele zadržati isti izgled na svim platformama, što je inače dobro, ali mi iPhone korisnici inače smo razmaženi glatkim scrollom i lijepim efektima, a dok koristim Operu Mini osjećam se kao da u rukama držim Nokiu 5800 (bez uvrede korisnicima dotičnog smartphonea :)

Scroll to top – opcija za koju smo navikli tapnuti na gornju info traku iPhonea ne postoji – no zato postoji Scroll to top koji se aktivira pritiskom na crvenu traku na vrhu Opere Mini. Zašto premjestiti postojeću opciju na koju smo svi navikli dvadesetak piksela dolje? Ne vidim razlog.

Ali, to je u App Storeu???

Da, to je i meni bila prva reakcija, mislio sam si što se moglo dogoditi u Appleu da ova aplikacija prođe – direktna konkurencija Safariju. No, sada mi je sve jasno. Puštena je jer Apple u njoj ne vidi konkurenciju, ne koristi klasični iPhone UI i općenito je ispodprosječan browser upotrebljiv samo kada na EDGE mreži trebate nešto jako (ali ono, jako, jako) hitno pogledati. Sorry, Opera, ali vaš browser (mobilni) nagradit ću sa dva velika #epicfail #epicfail.

Slideshow

Jeste li isprobali Operu Mini? Sviđa li vam se? Kakve su vam bile reakcije kada ste ju vidjeli u App Storeu? Vaša mišljenja i dojmove ostavite u komentarima.

3 Odgovora

  1. Probala sam Operu na mom iPhoneu ali mi je Safari puno puno bolji. Opera na mom Macbooku i na iPhoneu izgleda ružno.

  2. Kao i sve nove stvari tako i ova ima svoje dobr i loše strane, nadajmo se da su one bolje uvijek u većini, jer radi njih i padamo na nove igre za nas odrasle :)

  3. ja operu ne mogu koristiti na svom telefonu

Odgovori

