Ubuntu Linux

Vjerojatno već svatko tko se bavi računalima zna za Ubuntu. To je jedna od mnogih, ali zato najpopularnija distribucija. Stvar je otišla već tako daleko da ljudi Ubuntu poistovjećuju sa samim Linuxom. Ja sam nekoliko puta imao instaliran Ubuntu na računalu, ali svaki put me nešto odvuklo nazad, na Windowse (i to Vistu :P ).Prvi put sam instalirao verziju Feisty Fawn 7.04. Imao sam je oko možda mjesec dana i onda… i onda me nešto vratilo na Windowse. Zatim je opet došla jedna “Linux faza” pa sam instalirao Gutsy Gibbon 7.10. Opet je sve bilo slično kao i na prošloj verziji. Instalirao raznoran softver, bio (u ovom slučaju) nekoliko dana i vratio se na Windowse i to opet na Vistu. Slijedeća “Linux faza” došla je sa Ubuntu 8.10, koja je prošla i opet došla, ali ovaj put u obliku Kubuntu 8.10, koji sam maknuo za nekoliko sati.

Baš nešto opet planiram instalirati Ubuntu, ali ne znam trebam li čekati Ubuntu 9.04 ili ću opet pokušati sa Ubuntu 8.10. Vjerojatno ću pokušati opet s Ubuntuom 8.10. Ne da mi se čekati do izlaska, iako znam da je to sad, blizu, u 4. mjesecu.

Kada ga instaliram, vjerojatno ću proći istu proceduru. Instalacija softvera, grafičkog drivera, igranje s podešavanjem Compiz efekata, uljepšavanje, korištenje nekoliko dana/tjedana/mjeseci, te (ovaj put se nadam ne) povratak na Windowse. Nije da ne volim Windowse, super su, ali ne znam što me toliko vraća k njima. Uvijek radim dual boot konfiguraciju Windows/Ubuntu, stalno radim u Ubuntuu i nakon određenog vremenskog perioda pritisnem Windows i maknem Ubuntu. Ovu dual-boot konfiguraciju napravit ću opet jer ne želim maknuti Windowse, ali želim da oni ostanu u drugom planu (na PCu samo, na laptopu je Vista i ona nikud ne ide (dok ne izađe sedmica :))

A sada, što me tjera nazad? Vjerojatno sama navika. Navika na okruženje u kojem radim otkad imam PC. A navike se teško mjenjaju. Nazad me sigurno, ako se pitate, ne tjera neiskusnost, jer o računalima mnogo znam. Vjerojatno me ne tjera niti sama distribucija, jer mi ona od svih ostalih koje sam isprobao (openSuse, Fedora) najbolje odgovara.

I da, za kraj. Nemojte se upuštati u instalaciju Ubuntua samo zbog “da mogu vrtit’ kocku” razloga (ako niste iskusni, ali ako jeste onda ovo sigurno nije razlog). Prijatelj me pitao da mu posudim Ubuntu “da i on može vrtit’ kocku” i mislio je da sam može proći kroz 7 (mislim) jednostavnih koraka za instalaciju. I prošao je i “vrtio je kocku” i shvatio da je preformatirao cijeli tvrdi disk zbog nepažnje. Na kraju mu se nije svidjelo i onda je vratio Windowse (i ovaj put nije morao paziti da ne izgubi podatke jer je već sve izbrisao).

Zapravo, ovo nije upozorenje da ne instalirate Ubuntu, već samo da ga instalirate pažljivo, kao i uostalom sve druge operativne sustave koje instalirate (Windows).

Sad će me od ovoliko pisanja o Ubuntuu vjerojatno odmah uhvatiti želja da ga idem instalirati. I idem. Ma, ustvari kad malo bolje razmislim, sad mi se baš i ne da shrinkati C: i raditi novu particiju. Neki drugi put ću. Možda sutra :D

Uglavnom, kad instaliram, napisat ću tu cijelo novo Ubuntu iskustvo.

4 Odgovora

  1. http://www.crobuntu.blog.hr
    To stari oslobodi se windowsa, novi ubuntu je dosta poboljšan, prijeđi na ubuntu ali ne dual boot jer windowsi smetaju da izvučeš maksimum iz ubuntua ako ti trebaju instaliraj ih u virtualbox.

  2. baš sam ponovno instalirao ubuntu na pc, iskustvo ću pisati poslije. (možda i neću, pa napravim recenziju ubuntu-a 9.04 kad izađe) :)

  3. znači još jedan ubuntaš,…pozdrav od jedinog u Šibenskoj okolici (barem koliko ja znam)
    http://masnipalac1.webs.com/ (malo zastarilo, trebo bi sredit)

  4. […] nastala su dva članka: Programi – klasika (tj. što moram imati uvijek instalirano :), te Ubuntu Linux. Da, da, s njima je sve […]

Odgovori

