Programi – klasika (tj. što moram imati uvijek instalirano :)

Na mom računalu (i laptopu) imam kolekciju važnih programa kao što, pretpostavljam, imate svi. Nakon svake reinstalacije te programe ponovno instaliram zato jer ih uvijek koristim. Programi koje ću ovdje predstaviti su ili freeware ili open source (u svakom slučaju besplatni :). Ostali komercijalni (iliti programi s torrenta :D ) bit će predstavljeni drugom prilikom. Lista ide obrnuto kronološki, tako da je najbolje sačuvano za kraj.
Pa, krenimo polako:

10. 7-zip

Besplatna alternativa WinZIPu i WinRARu. Pregledava sve arhive i ima svoj format .7z sa jako velikim stupnjem kompresije. Izvrstan, besplatan. (Ipak, za arhiviranje u RAR format, imam instaliran i WinRAR)

Tu ga skini :)

9. XAMPP

Da bih mogao isprobavati svoje PHP web skripte treba mi: lokalni server (Apache), baza podataka (MySQL) i PHP. Da ne bih morao sam sve konfigurirati tu je XAMPP koji pokrenete i on sve instalira i konfigurira u nekoliko minuta instalacije. Čas posla.

Tu ga skini :)

8. AVG Antivirus Free

OK, nije baš da ga koristim, ali ubraja se u ono: obavezna instalacija :). Ako gledam s druge strane, on se zapravo sam koristi. Svaki dan je namješten u 16:00 na skeniranje i svaki dan mi javi poruku o tome da na mom računalu nema virusa.

Tu ga skini :)

7. Adobe Reader

Naravno, za sve PDFove tu je neizbježni Adobe Reader. Da njega nema, ne znam kako bih pregledavao svoje PDFove. Naravno, tu je i Foxit Reader, ali Adobe Reader mi je draži.

Tu ga skini :)

6. µTorrent

Najbolji webshop za sve komercijalne programe, najbolja videoteka, itd. Ma šalim se naravno. Program za skidanje torrent datoteka o kojem se nema baš puno za reći jer svi znaju sve o njemu. U malu veličinu smjestio se najveći torrent download program. :)

Tu ga skini :)

5. TopStyle Lite

TopStyle Lite je program koji koristim za editiranje CSSa. Ima autocomplete koda, tako da mi je pisanje CSSa ubrzano i ima cool vizualni preview svih stilova iz datoteke. Postoji i naprednija verzija, TopStyle Pro, ali nije besplatna i ne sviđa mi se jer je prenatrpana. TopStyle Lite je taman ono što mi treba. Mali, brzi, jednostavan program za editiranje CSSa.

Tu ga skini :) (nije službena stranica)

4. Infra Recorder

Besplatna zamjena za Nero. Nero mi je jednostavno preglomazan i prevelik te ga zbog toga više i ne koristim. Ovaj ima sve što mi treba. Ima vrlo jednostavno sučelje, podržava sve formate (osim Blu-raya, koji mi ne treba). Podržava izradu podatkovnih (data) CDa i DVDa, Audio CDa, ISO slika, itd.

Tu ga skini :)

3. MusikCube

Super program za glazbu. Ima jednostavno i brzo sučelje. Najmoćnije kod njega mi je što koristi SQLlite bazu podataka koja omogućuje da napravite vlastite dinamičke playliste sa samo jednim SQL upitom.

Tu ga skini :)

2. Notepad++

Kao osobi koja se bavi web tehnologijama (u slobodno vrijeme), potreban mi je super editor u kojem mogu editirati sve datoteke koje trebam editirati. Sve je tu. Podrška za HTML, PHP, CSS (plus još hrpa dodatnih jezika koje ne koristim) i syntax highlighter za sve od tih jezika. Najviše ga koristim za editiranje HTML i PHP datoteka, dok sam vam za CSS već rekao.

Tu ga skini :)

1. Firefox

Firefox mi je najvažniji program, vjerojatno važniji i od samih Windowsa. Nakon reinstalacije upalim Internet Explorer da bih skinuo najnoviju verziju Firefoxa i kako nikad više ne bih trebao pokrenuti IE (doduše, moram ga koristiti kada radim s HTMLom i CSSom kako bih utvrdio da se sve prikazuje u redu). Firefox je broj 1 u svijetu browsera.

Tu ga skini :)

Dakako, ovo nisu svi programi koje koristim, tu su još mnogi poput npr. Audacityja. Ovi gornji programi zapravo i nisu poredani po važnosti, jer su svi podjednako važni, osim Firefoxa, koji će uvijek imati rezervirano prvo mjesto. :D

7 Odgovora

  1. slažem se, 90% programa koje si naveo i ja koristim, ali samo malo drugačijim redosljedom pošto se ja baš i ne bavim web dizajnom…btw svaka čast za win7…kakva su iskustva…dali bi ju preporučio drugima ili ne?

  2. Ipak su programi klasika ;)

    Definitivno preporučam Win 7. Pred koji mjesec instalirao sam je na kompjuter, evo jučer i na laptop.

    Definitivno imaš osjećaj kao da sve leti.

    Što se tiče novosti, onima koji dolaze s XP-a, to je jako veliki skok, gotovo šokantan :) , a oni koji dolaze s Viste, njima je to malo ublaženo, zato jer postoje samo poboljšanja (većinom) već postojećih funkcija Viste.

  3. ja baš nisam siguran da bi prešao, još uvijek nisam siguran u neke stvari o win7, npr. o pokretanju nekih programa, smrzavanju kompa tjekom rada i tih sitnica, tako da ću ja ostati na svom dobrom starom xp-u, bar još neko vrijeme…

  4. […] je dosadno i krenuo sam pisati, kasnije i objavio napisano. Tog dana, 6.3., nastala su dva članka: Programi – klasika (tj. što moram imati uvijek instalirano :), te Ubuntu Linux. Da, da, s njima je sve […]

  5. I do trust all of the ideas you’ve presented for your post. They’re really convincing and will definitely
    work. Nonetheless, the posts are very short for novices. May just
    you please lengthen them a little from next time? Thank you for the post.

  6. xmsnm mnrax vzpf kfnj zivlu.

  7. Hi this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get advice from
    someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

Odgovori

